Sini Terävä

Huolta, haaveita ja häivähdyksiä elämästä. Myös ihanteita, maailmaparannusta ja muuta arvelluttavaa.

30.6.10

Kulttuuria, kokemuksia

Kirjoittelin tassa paivana eraana ylos kaikkia erilaisia asioita, joita olen nahnyt tai kokenut. Muutama huomio tannekin.

- Sahellan kasien kanssa. Vasen kasi on taalla saastainen mutta huomaan jatkuvasti tietokonetta opettaessani nayttavani asioita vasemmalla kadella ja monesti viela silla kaikkein pahimmalla sormella, pikkurillilla. Yritan myos koko ajan syoda vain oikealla mutta silti esim. haissa otin vahingossa tarjotun leivan vastaan vasemmalla kadella. Tajuttuani taman otin seuraavan leivan oikealla. Oli tosi alykas olo seista leipa molemmissa kourissa.

- Olen nahnyt naisen kayvan pitkakseen kadulle ja alkavan imettaa lastaan.

- Opetin toisena paivanani ruumiinosia nayttamalla esim. kattani ja kysymalla, miten se sanotaan englanniksi. Paastyani ylhaalta olkapaihin asti iskikin epailys siita, minka ruumiinosan voin nayttaa seuraavaksi.

- Olen nahnyt hautajaissaaton ja punaisiin puetun vainajan.

- Olen lyonyt paani riksan katossa olevaan metallitankoon, kun kuski paatti ylittaa rautatien aika lujaa. Kuhmu otsassa.

- Olen nahnyt lantakakkuja poltettavan energiaksi.

- Olen puhunut paikallisen kanssa puhelimessa ja tama on vain lopettanut puhelun ilman mitaan hyvastelyja, kun asia tuli hoidettua.

- Olen nahnyt kuormajuhtina kameleita, aaseja, hevosia, norsuja ja puhveleita.

- Apina on varastanut kenkani temppelin edesta.

- Olen ostanut kolmellasadalla rupialla tuotteen, jonka lahtohinta oli 1650.

- Olen ollut viisi minuuttia suihkun jalkeen jalleen taysin hikinen.

- Olen nahnyt kadulla ihmisjoukon karjessa alastomana kulkevan jonkinlaisen pyhan miehen.

- Olen nahnyt erittain rehevien naisten kulkevan maha paljaana sareissaan.

- Olen pitanyt sylissa kaksivuotiasta, joka painoi selvasti vahemman kuin puolivuotias kummivauvani.

- Olen lukuisia kertoja kuullut lauseen "Very nice country" ja tiennyt, etta puhujalla ei ole pienintakaan kasitysta, mika se sellainen Finland on.

- Olen jo aika tottunut siihen, etta omat oppilaani saattavat tulla hipeloimaan hiuksiani, kun opetan tietokoneella tai siihen, etta vieraat lapset tulevat kadulla koskemaan.

- Olen nahnyt koko matkan aikana vain joitain kymmenia henkiloautoja. Riksat, bussit, moottoripyorat ja erilaiset kuorma-autot ovat taalla normi.

- Olen nahnyt aivan kasittamattomia maaria roskaa.

- Kadut ovat taynnaan kojuja, joissa myydaan sokeriruokomehua ja erilaisia suolaisia palleroita. Kojuilla nakee harvoin asiakkaita mutta kaipa niiden on pakko kannattaa.

- Enemmistossa ravintoloista tai kahviloista taalla ei tarjoilla alkoholia.

- Teeta myydaan kaduilla pienissa muovimukeissa ja niita myos juoksutetaan sikspakkeina tyopaikoille.

- En ole havainnut eri paikkojen aukioloajoissa mitenkaan jarin suurta logiikkaa.

- Olen tapellut bussissa siita, voiko ikkunasta heitetylla tavaralla varata koko penkkirivin.

- Olen nahnyt rakennustyomaalla tyoskentelevan naisen kantavan lukuisia tiilia yhta aikaa paansa paalla.